Gezondheid moeder

Gezondheid moeder

De eerste fase van de zwangerschap is een zeer bepalende periode voor de gezondheid van je baby. Het is dan ook belangrijk dat aanstaande moeders zich bewust worden van een gezonde levensstijl. Heel veel vrouwen die al zwanger zijn of het willen worden zijn zich daar niet goed van bewust. Het is belangrijk dat je je levensstijl aanpast wanneer je dus zwanger bent. Wanneer je nog niet zwanger bent en het wel wilt worden is het belangrijk dat je al voordat je stopt met anticonceptie de noodzaak van een gezonde levensstijl inziet. Voor de latere gezondheid van jouw kind zijn de allereerste weken in de baarmoeder namelijk bepalend

Leef je gezond dan zorg je als moeder voor een gezonder kind. Wanneer je rookt, alcohol drinkt of overgewicht hebt is de kans om zwanger te worden kleiner. Een gezond klimaat in de baarmoeder is niet alleen belangrijk voor een goede zwangerschap, maar is ook belangrijk voor de latere gezondheid van je kind. Het is daarom belangrijk om in goede gezondheid te verkeren als je zwanger wilt worden of natuurlijk al bent. Als je in verwachting bent is een gezonde leefstijl belangrijk. Eet daarom ook gezond en nuttig geen alcohol. Wanneer je van koffie houdt is het ook niet verstandig om meer dan een kopje koffie per dag te nuttigen.


Rauwe etenswaren moeten vermeden worden. Het is niet aan te raden om rauwe eieren, rauwe melk en kazen die van rauwe melk gemaakt zijn te drinken of eten. Wanneer je vlees of vis wilt eten is het belangrijk dat het goed gekookt, gerookt of gekookt zijn. Hou je van rauwkostsalades, dan is het aan te raden om deze zo vers mogelijk te eten.
Veel groente en fruit vallen onder een gezonde voeding net zoals volkorenproducten. Hou je van peulvruchten eet deze dan wekelijks. Een dag handvol ongezouten noten is ook goed en bovenal erg lekker. Eet een keer per dag een portie zuivel en maar een keer per week vis of vlees. Het eten van bewerkt of rood vlees is niet handig en verstandig. Het is niet verstandig om producten te nuttigen die gemaakt zijn van wit meel. Drink minimaal 1,5 liter vocht per dag zoals water, thee of koffie, maar wel zonder suiker en cafeïne. Vermijd zoete dranken met veel suiker.

MEER ARTIKELEN

Babyvoeding

Gezondheid van de baby

Zwangerschapskleding

RECENTE BERICHTEN

Hello world!

Welcome to WordPress. This is your first post. Edit or delete it, then start writing!

LEES MEER »